مد و زیبایی, سبک زندگی

کانسیلر یا کرم پودر؟ آموزش ترتیب استفاده

کانسیلر یا کرم پودر

کانسیلر یا کرم پودر؟ آموزش ترتیب استفاده

کانسیلر یا کرم پودر؟ سوالی که برای اکثر خانم هایی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند پیش می‌آید. در ادامه با الی مارت همراه باشید و جواب این پرسش را بگیرید. اگر ترتیب استفاده از لوازم آرایش را بلد نباشید نمی‌دانید که اول کانسیلر یا فوندیشن را باید استفاده کنید یا اینکه اولویت با چیز دیگریست. در صورتی که سوالتان این است که اول باید از کدام محصول زیرسازی آرایش صورت استفاده کنم، خیلی خجالت نکشید، چراکه خیلی از بانوان این مشکل را دارند.

معمولاً بیشتر بانوان در شروع میکاپ کانسیلر و کرم پودر استفاده می‌کنند، چراکه هر دو بعنوان بخش‌هایی از فونداسیون آرایش بشمار می‌روند. ممکن است از چند آرایشگر یا فرد حرفه‌ای در میکاپ صورت بپرسید: اول کانسیلر یا کرم پودر؟ و هر یک جوابی متفاوت به شما بدهند. افراد برحسب نوع آرایشی که می‌کنند و مصرفی که از محصولات آرایشی دارند یکی از این محصولات را روی پوست خود اعمال خواهند کرد.

بیشتر میکاپ آرتیست‌های حرفه‌‌ای این ترتیب را صحیح می‌دانند. در صورتی که ندانید ترتیب درست اول کانسیلر یا فوندیشن است، میکاپ شما اشتباه خواهد بود و در نهایت آرایش جالبی نخواهید داشت. در صورتی که می‌خواهید بدانید اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر بهتر است مطالعه این مقاله را ادامه دهید، تا در آخر به یک روند آرایشی متناسب با نوع پوست و ویژگی‌های آرایش موردعلاقه‌تان برسید.

تفاوت بین کانسیلر و کرم پودر چیست؟

پیش از اینکه بگوییم اول کانسیلر یا کرم پودر را باید روی صورتتان استفاده کنید، بد نیست که درمورد تفاوت‌های بین کانسیلر و کرم پودر نکاتی را به شما یادآور شویم. از کرم پودر باید دقیقاً همان انتظاری را داشته باشید که از نامش پیداست. کرم پودر اصلی‌ترین ماده آرایشی است که در زیرسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول آرایشی اگر درست انتخاب شود پوستتان را یکنواخت می‌کند و بستر خوبی برای نشستن سایر محصولات آرایشی روی پوست فراهم می‌کند. شما کرم پودر را روی کل پوستتان استفاده خواهید کرد.

کانسیلر برخلاف کرم پودر برای پنهان کردن نواقص پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً اگر روی پوستتان لک تیره یا جای جوش باشد، می‌توانید با کانسیلر آن را مخفی کنید. همچنین زمانی از کانسیلر استفاده می‌کنیم که بخواهیم بخشی از پوست را برجسته تر کنیم و یا اینکه بیشتر مورد توجه باشد.

برای مصرف کانسیلر هیچ محدوده خاصی تعیین نشده است. یعنی برحسب نیاز پوست و عیوبی که باید پنهان شوند میکاپ آرتیست از کانسیلر روی نقاط مختلف پوست استفاده خواهد کرد. البته بخاطر بسپارید که کانسیلر پوست را روشن می‌کند، پس نباید از آن روی کل پوست صورت استفاده کنیم.

کدام محصول آرایشی را اول بزنیم؟

احتمالاً این سوال شما هم هست که ابتدا کدام یک را استفاده کنیم، اول کانسیلر یا فوندیشن؟ یا به عبارت دیگر کدام محصول آرایشی یاد شده در اولویت مصرف قرار دارد؟ از حالا به بعد اگر کسی از شما این سوال را پرسید، پاسخ دهید: اول کرم پودر و بعد کانسیلر!

بهترین و درست‌ترین روش مصرف کانسیلرها و کرم پودرها این است، که اول کرم پودر یا فونداسیون را به خوبی روی پوست بِلند کنید و سپس به سراغ کانسیلر بروید. پس از اینکه از کرم پودر روی تمام پوست صورت استفاده کردید، نگاه کنید کدام یک از نقاط پوست برجسته تر است و نیاز به اصلاح دارد. از کانسیلر تنها در این نقاط استفاده نمایید.

برای آرایش چشم اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

در آرایش چشم و با پیروی از دستورالعمل صحیح کسی کرم پودر را بعد از کانسیلر استفاده نمی‌کند. اگر زیر چشم شما تیره است، برای مخفی کردن پف و تیرگی زیر چشم تنها از کانسیلر استفاده کنید. ابتدا آماده سازی لازم را انجام دهید و بعد کانسیلر را روی کیست و تیرگی زیر چشم اعمال کنید.

چرا ترتیب مصرف مهم است؟

آیا میدانید که چرا باید کانسیلر قبل از کرم پودر یا بعد از آن مصرف شود؟ تا بحال هیچ آرایشگری توصیه کرده که اول کانسیلر یا فوندیشن را استفاده کنند؟ و یا اینکه دیده‌اید اولویت با کانسیلر باشد؟

دلیل اینکه توصیه می‌شود ترتیب استفاده از لوازم آرایش رعایت شود، میزان مصرف آن‌هاست. ما از آرایش هدف مخفی کردن نقایص و برجسته کردن نقاط قوت را داریم. زمانی که ابتدا روی پوست کرم پودر اعمال می‌شود، متوجه خواهید شد که کدام قسمت‌های صورت به کانسیلر احتیاج دارد. در این حالت در مصرف کرم و محصولات زیرسازی افراط نمی‌شود.

تقریباً در تمام انواع آرایش پاسخ به سوال اول کانسیلر یا کرم پودر، کرم پودر است. وقتی که مقدار کافی و نه بیشتر کرم پودر را روی پوستتان پخش کردید، نقاطی که نیاز به پوشش دهی بیشتری دارند را پیدا کنید. سپس کانسیلر را روی آن نقاط بزنید و پخش کنید یا مرز بین آن و کرم پودر برطرف شود.

چرا باید اول کرم پودر بزنید؟

سوال دیگری که در خصوص اولویت بندی مصرف محصولات موثر در زیرسازی پوست مطرح می‌شود، این است که چرا باید اول کرم پودر استفاده شود. در بالا گفتیم که با این کار سعی می‌کنیم مواد زیاد و بیش از حد نرمال روی پوست قرار ندهیم و بی‌نقص ترین آرایش را داشته باشیم. اما مشکل دیگری نیز وجود دارد.

در صورتی که به ترتیب ابتدا کانسیلر و بعد کرم پودر استفاده شود، در حقیقت شما هیچ کاری روی پوست انجام ندادید. ترکیب کردن کرم پودر زمانبرتر است و کرم پودر سطح وسیع‌تری را می‌پوشاند. اگر ابتدا کانسیلر و بعد کرم پودر مصرف شود. هنگام پخش کردن فوندیشن کانسیلر را پاک می‌کند. در چنین وضعیتی مجبورید که دوباره از کانسیلر استفاده کنید.

آیا می‌توانیم گاهی از کانسیلر قبل از کرم پودر استفاده کنیم؟

آیا در اولویت بندی اول کانسیلر یا فوندیشن استثنا هم داریم؟ بله.

در صورتی که در آرایش صورت اصلاح رنگ صورت نیز مدنظر است، قانون مذکور تغییر می‌کند. ابتدا باید کانسیلر اصلاح رنگ پوست را روی صورت استفاده کنید و سپس از فوندیشن و کانسیلر روشن کننده لکه‌ها استفاده نمایید. کانسیلر‌های اصلاح رنگ پوست به خنثی کردن تفاوت‌های فاحش رنگ پوست کمک می‌کنند.

اولویت مصرف کانسیلر و کرم پودر برای آرایش چشم آسیب دیده

مورد دیگری نیز وجود دارد که روند آرایش را تغییر داده و تعیین می‌کند اول کدامیک باید استفاده شوند. اگر پوست زیر چشم شما نیاز به مراقبت و ترمیم داشته باشد، باید قبل از فوندیشن از کانسیلری که ترکیب مواد آرایشی و مراقبتی است، استفاده کنید. ابتدا کانسیلر مراقبتی را زیر چشم بزنید و سپس یک لایه نرمال از فوندیشن در این ناحیه پخش کنید.

آیا باید همیشه از این قانون پیروی کنیم؟

خیر. هیچ قانون 100 درصدی در آرایش صورت وجود ندارد و کسی نمی‌تواند بگوید اول کدام را باید مصرف کرد. چه بسا که امروز خیلی از انواع آرایش صورت بدون فوندیشن یا بدون کانسیلر انجام می‌شوند. در هک‌های TOK TOK این کاملاً برعهده خود فرد است که به چه روشی از کرم پودر و کانسیلر استفاده کند.

اگر خیلی در زمینه آرایش کردن حرفه‌‌ای باشیم، خودمان می‌توانیم تصمیم بگیریم که اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر. چراکه وقتی چندین بار از این دو محصول روی پوستمان استفاده می‌کنیم، متوجه خواهیم می‌شویم که پوست و نواحی مختلف آن به چه میزان کرم پودر و کانسیلر نیاز دارد.

منظور از کانسیلر اصلاح کننده رنگ چیست؟

ضمن توضیح اولویت بندی و مصرف اول کانسیلر یا کرم پودر اشاره کردیم که ممکن است لازم باشد گاهی از کانسیلر اصلاح کننده رنگ استفاده کنید. بهتر است توضیح دهیم که منظور از کانسیلر اصلاح کننده رنگ چیست و چگونه این محصول ترتیب مصرف را تغییر می‌دهد!

کانسیلر‌های اصلاح کننده تنها به جهت از بین بردن فرق فاحش بین رنگ طبیعی پوست و رنگ غیرطبیعی ضایعات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانسیلر‌های اصلاح کننده ماهیتی مراقبتی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها برخلاف دیگر انواع کانسیلر‌های روشن کننده بهره‌های بیشتری ببرید. گفتیم که گاهی باید ترتیب این محصولات را تغییر دهید و اول از کانسیلر استفاده کنید، آن هم وقتی که محصول کانسیلر اصلاح رنگ است. کانسیلر اصلاح رنگ می‌تواند از خنثی کردن زردی، قرمزی و سایر تغییر رنگ‌هایی که ممکن است در پوست رخ دهد به شما کمک کند.

آیا لازم است که از کانسیلر اصلاح کننده رنگ استفاده کنیم؟

گاهی اوقات بله. در بیشتر مواقع با در اولویت بندی اول کانسیلر یا فوندیشن همان قانون همیشگی را رعایت می‌کنیم، چراکه مشکل خاصی روی پوست وجود ندارد. اغلب با استفاده از یک کانسیلر کلاسیک که دو درجه از پوست روشن‌تر است و یک کرم پودر لکه‌های رنگی نامعمول را پنهان می‌کنیم. اما اگر هدف یک میکاپ حرفه‌ای بی‌نقص باشد، حتماً بیشترمان به یک تا دو کانسیلر اصلاح رنگ پوست احتیاج خواهیم داشت.

چگونه باید از کانسیلر اصلاح رنگ پوست استفاده کنیم؟

در این زمینه معمولاً توضیحات جامعی وجود ندارد و اغلب بانوان به اشتباه همانند قانون ترتیب اول کانسیلر یا فوندیشن، اول از فوندیشن و بعد کانسیلر اصلاح رنگ استفاده می‌کنند.

در مورد مصرف کانسیلر اصلاح رنگ همیشه این نکته را در ذهنتان نگه دارید که کمتر، بیشتر است. ابتدا کانسیلر اصلاح کننده را روی نقاطی که تفاوت زیادی با رنگ معمول پوست دارند، بزنید. سپس با استفاده از اسفنج مخصوص آن را پخش کنید. بعد از آن اصلاح کننده رنگ کرم پودر را روی پوست بزنید.

زیرسازی با کرم پودر را تمام کنید و مجدداً به پوستتان نگاه کنید. اگر هنوز آن‌ لکه‌ها دیده می‌شوند و با رنگ کرم پودر تفاوت دارند، از کانسیلر کلاسیک استفاده کنید. مقداری کانسیلر با رنگ یک تا دو درجه روشن‌ت را روی لکه‌ها بزنید و با اسفنج مرطوب به آرامی پخش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *