مد و زیبایی, سبک زندگی

استفاده از ماسک مو و مزایای آن

استفاده از ماسک مو

استفاده از ماسک مو و مزایای آن

استفاده از ماسک مو و مزایای آن به صورت کامل در این مطلب همراه با معرفی انواع ماسک برای شما عزیزان قرار داده شده است. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که ماسک مو چیست ؟ ماسک مو در واقع محصولی آرایشی و بهداشتی است که استفاده روزانه آن موجب شادابی و سلامت ساقه موها شده و خشکی مو را تا حد بسیار زیادی برطرف می‌کند. به کمک انواع باکیفیت ماسک مو می‌توانید از موخوره و شکستگی مو جلوگیری کنید و  موهای خود را تغذیه و آب‌رسانی نمایید.

این محصول در حالت دادن عمیق مو و نرم کردن آن نقش مهمی دارد و نسبت به نرم‌کننده‌های مو غلیظ‌تر است. به‌منظور اثرگذاری و جذب بهتر ماسک مو باید اجازه دهید ماسک زمان بیشتری روی مو بماند.

مزایا و فواید استفاده از ماسک مو

ماسک مو در انواع مختلفی به فروش می‌رسد و در ترکیبات خود دارای مقدار فراوانی ویتامین A،  ویتامین E، امگا 3 و 6 و 9،  کراتین و روغن آرگان است.

از فواید و مزیت‌های استفاده از ماسک مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تثبیت رنگ موهای دکلره و رنگ شده،
  • درخشان کردن موها،
  • براق کردن و نرم کردن موها،
  • افزایش رطوبت‌رسانی به مو و جلوگیری از شکننده شدن موها،
  • جلوگیری از بروز موخوره،
  • حفظ سلامت پوست سر،
  • حفظ سلامت ریشه و پیاز مو،
  • تقویت موهای آسیب‌دیده و وز،
  • کاهش آسیب‌های ناشی از عدم مراقبت صحیح مو،
  • جلوگیری از تأثیر آلودگی‌های محیطی روی مو .

ترکیبات مؤثر در ماسک مو چیست ؟

اما ترکیبات ماسک مو چیست ؟ معمولاً در ماسک‌های مو از عصاره جوجوبا، روغن نارگیل، آلوئه‌ورا، روغن زیتون، عسل، روغن آووکادو، زرده تخم‌مرغ، موز و… استفاده می‌شود. تمامی این ترکیبات می‌توانند سبب آبرسانی مو شوند و رطوبت ازدست‌رفته مو را بازگردانند.

آلوئه‌ورا به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی خود سبب التیام پوست سر شده و به تغذیه موها کمک می‌کند. روغن‌های نارگیل، زیتون و جوجوبا نیز به عمق ساقه مو نفوذ کرده و از موخوره و وزی مو جلوگیری می‌کنند. تخم‌مرغ و موز  نیز از ترکیبات مؤثر در کاهش شوره سر هستند که علاوه بر این سبب افزایش رشد مو، تقویت تارهای مو و براق شدن آنها می‌شوند.

پایه ماسک مو در دو نوع روغنی و آب است. هنگام استفاده از ماسک مو با پایه آب کافی آن را با آب بشویید، اما هنگام استفاده از ماسک موی پایه روغن باید آن را با شامپو بشویید. همان‌طور که گفته شد ماسک مو فواید بسیاری برای تقویت مو دارد.

نحوه استفاده از ماسک مو

برای استفاده از ماسک مو لازم است تا با نحوه استفاده از این محصول آشنا شوید.

شست‌وشوی موها با شامپو قبل از استفاده

تمیزی و پاکی موها قبل از مصرف ماسک مو بسیار مهم است. آلودگی‌های محیطی در طول روز روی ساقه موها اثر می‌گذارد و سبب خشکی و وزی مو می‌شود، این موضوع حتی از رسیدن مواد مغذی به ساقه جلوگیری می‌کند. با شست‌وشوی موها به کمک یک شامپوی مناسب آلودگی‌های محیطی از روی موها پاک شده و تار مو آمده جذب مواد مغذی می‌شود.

برای استفاده از ماسک مو معمولا بین ۳ تا ۵ دقیقه مطابق دستورالعمل باید صبر کنید تا مواد مغذی خوب به ساقه مو جذب شود.

ماساژ ساقه موها با ماسک مو

چنانچه موهای خیلی بلندی دارید، بهتر است هنگام استفاده از ماسک مو موهای خود را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و با انگشت هر قسمت را آغشته به ماسک کنید.

توجه داشته باشید که حدود ۵ الی ۱۰ سانتی‌متر مانده به ریشه مو از زدن ماسک مو خودداری کنید. ماسک مو را در قسمت‌های انتهایی ساقه بیشتر استفاده کنید، این قسمت از مو معمولاً دچار شکنندگی و آسیب‌دیدگی بالاتری می‌شود؛ بنابراین نیاز است تا بیشتر به آن توجه شود. می‌توانید برای پخش یکنواخت ماسک مو روی موهای خود از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید.

شست‌وشوی موها پس از جذب

در بیشتر مواقع ۳ تا ۵ دقیقه بعد از ماساژ ماسک روی ساقه موهای خود، باید آن را از روی موهای خود بشویید، برای این کار بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

البته در برخی مدل‌های ماسک مو نیاز است تا ماسک یک شبانه‌روز روی موهای شما باقی بماند، در این صورت شما باید از کلاه مخصوص استفاده کنید و بعد از گذشت مدت‌زمان معینی موهای خود را آبکشی کنید.

انواع ماسک مو

ماسک‌های مو دو دسته هستند، یا در داخل حمام استفاده می‌شوند و یا بیرون حمام کاربرد دارند. ماسک موهای بیرون حمام از مواد شیمیایی بسیار کمی برخوردارند؛ لذا عدم آبکشی آنها هرگز به موها آسیبی وارد نمی‌کند. در ادامه بیشتر با انواع ماسک مو آشنا خواهید شد.

هر دو نوع ماسک مو دارای انواع مدل‌های متنوعی هستند که بسته به نیاز مصرف‌کننده کاربردهای متفاوتی هم دارند. تأثیر هر ماسک مو بر اساس مواد و ترکیبات به‌کاررفته در آن متفاوت است. انواع ماسک مو بسته به انتخاب شما دارای خواص آب‌رسان، ترمیم‌کنندگی، حجم دهنده، ضد وزی، ضد موخوره و تثبیت‌کننده رنگ هستند. از انواع ماسک موهای قبل و بعد از حمام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماسک مو تقویت‌کننده،
  • ماسک مو مرطوب‌کننده،
  • ماسک مو نرم‌کننده،
  • ماسک مو ترمیم‌کننده،
  • ماسک مو محافظت‌کننده،
  • ماسک موی کراتینه،
  • ماسک مو برای موهای سالم،
  • ماسک موی ضد وز و مناسب موهای آسیب‌دیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *