مد و زیبایی

انواع ژیلت و کاربردهای آنها

انواع ژیلت

انواع ژیلت و کاربردهای آنها

انواع ژیلت های موجود در بازار به دو دسته مردانه و زنانه تقسیم می‌شوند. اما قبل از آن که به معرفی انواع ژیلت و کاربردهای آن‌ها بپردازیم، لازم است به این سوال مهم پاسخ دهیم که اصلا چرا ژیلت‌ و تیغ اصلاح متنوعی طراحی و تولید شدند. پاسخ این سوال به تفاوت پوست زنان و مردان برمی‌گردد. اولین تفاوت ضخیم‌تر بودن پوست مردان است که به طور کلی نسبت به پوست خانم‌ها ساختار زمخت‌تری دارد. علاوه بر پوست، موهای صورت مردان هم در مقایسه با موی زنان ضخیم‌تر بوده و بنابراین برای اصلاح آن‌ها باید از تیغ‌های تیزتری استفاده کنند. در صورتی که خانم‌ها پوست حساس‌تری دارند که در برابر تیغ‌ها و تهاجمات خارجی سریع‌تر ملتهب و قرمز می‌شود.

تفاوت انواع ژیلت های مردانه و زنانه

به طور کلی خودتراش‌های زنانه نسبت به انواع مردانه (از همان برند ژیلت) گران‌تر هستند. اگر واقعا تفاوتی بین ژیلت‌های مردانه و زنانه وجود نداشته باشد، منطقی‌تر این است که خانم‌ها هم همان انواع مردانه را تهیه کنند. اما همان طور که پیش از این توضیح دادیم، قاعدتا ژیلت‌های مردانه و زنانه نباید با هم یکسان باشند. حال چطور ژیلت مردانه و زنانه را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

واضح‌ترین نشانه برای تشخیص ژیلت مردانه و زنانه رنگ محصول است. ژیلت‌های زنانه معمولا رنگ‌های ملایم‌تری مانند صورتی و بنفش دارند؛ در حالی که ژیلت‌های مردانه را به رنگ آبی، مشکی و یا نقره‌ای می‎‌سازند. تفاوت دوم در شکل سر ژیلت‌های مردانه و زنانه است. واضحا نحوه اصلاح صورت مردان با پای خانم‌ها متفاوت است و به همین دلیل قاعدتا ژیلت‌ها باید برای اصلاح موهای زائد هر نقطه از بدن به طور خاص طراحی شده باشند. خوشبختانه ژیلت این نکته را هم مدنظر قرار داده است؛ ژیلت‌های زنانه سر گردتری دارند که کمک می‌کند اصلاح موهای زائد قسمت‌هایی مانند زیر بغل و یا پشت زانو راحت‌تر انجام شود. از طرف دیگر سر مربعی ژیلت‌های مردانه برای اصلاح موهای صورت آن‌ها بهتر عمل می‌کند.

بهترین ژیلت های مردانه

واع ژیلت های Mach3 و Fusion5 جدیدترین فناوری خودتراش‌های اصلاح از برند ژیلت هستند. ژیلت‌های Mach3، سه تیغه تیز دارند که امکان اصلاح مو را از ریشه فراهم می‌کند. به منظور جلوگیری از تحریک و قرمز شدن پوست، در این ژیلت‌ها نوار ژلی مرطوبی تعبیه شده که ایجاد لیزی کرده و اصطکاک را کاهش می‌دهند. دسته این ژیلت‌ها هم فوق العاده متوازن است و تجربه اصلاح راحتی را برای شما رقم می‌زند. انواع ژیلت ‌های Mach3 عبارتند از:

  • ژیلت Mach3 Signature Edition
  • ژیلت Mach3 Disposable
  • ژیلت Mach3 Disposable Sensitive
  • ژیلت ۳ Mach ( نسبت به سه مورد بالا، کیفیت تیغه‌ها به مراتب بهتر است)
  • ژیلت توربو Mach3 Turbo (نسبت به 3 Mach، نوار ژلی مرطوب ارتقا پیدا کرده و برای پوست‌های حساس مناسب‌تر است).

انواع ژیلت های Fusion5 هم دیگر محصولات پرفروش ژیلت و در واقع جدیدترین محصولات این شرکت است که بالاترین کیفیت را در بین خودتراش‌های دیگر ژیلت دارد.

ژیلت‌ های Fusion5 عبارتند از:

  • ژیلت Fusion5 اولیه
  • ژیلت Fusion5 Proglide با و بدون دکمه پاور (ارتقای نوار ژلی مرطوب برای جلوگیری از تحریک پوست)
  • ژیلت Fusion5 Proshield با و بدون دکمه پاور(دارای 2 نوار ژلی مرطوب قبل و بعد از تیغه‌ها برای پوست‌های حساس‌تر)
  • ژیلت Fusion5 Proshield Chill با و بدون دکمه پاور (علاوه بر تمام مشخصات ژیلت پروشیلد، فناوری خنک کنندگی پوست حین اصلاح را هم دارد).

راهنمای انتخاب بهترین ژیلت زنانه

به طور کلی ژیلت‌های زنانه با نام تجاری Gillette Venus عرضه می‌شوند. محصولات بسیار زیادی با این اسم توسط کمپانی ژیلت تولید شده که هر کدام مزایا و کاربرد خاصی دارد. مجموعه ونوس از ژیلت امکان یک اصلاح حرفه‌ای را برای خانم‌ها فراهم کرده و تمام نیاز بانوان را به خودتراش اصلاح پوشش می‌دهد. در این قسمت راهنمایی برای انتخاب ژیلت موردنظرتان فراهم کرده‌ایم تا با توجه به نیازتان بهترین ژیلت زنانه را تشخیص داده و انتخاب کنید.

ژیلت های یک بار مصرف

ژیلت های یک بار مصرف برای اینکه تنها یک بار از آن‌ها استفاده کنید، طراحی شده اند. انواع ژیلت ‌های یک بار مصرف 1-5 و حداکثر 10 تیغه دارند. توجه داشته باشید که ژیلت را باید بعد از کند شدن دور بیندازید و ژیلت جدیدی تهیه کنید؛ در غیر این صورت به پوست‌تان آسیب وارد خواهید کرد. این ژیلت‌ها برای مسافرت‌های کوتاه مناسب هستند. علاوه بر این شما می‌توانید چند تا از این ژیلت‌ها را برای مهمان‌های چند روزه خود تهیه کنید که اگرخودتراش‌شان را به همراه نداشتند، از آن استفاده کنند. با وجود تمام مزایای ژیلت‌های یک بار مصرف، اگر نمی‌خواهید پلاستیک زیادی را به طبیعت وارد کنید، بهتر است نگاهی به ژیلت‌های قابل شستشو بیاندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *