مد و زیبایی

راهنمای خرید لوازم برقی آرایشی زنانه و مردانه

لوازم برقی آرایشی

راهنمای خرید لوازم برقی آرایشی زنانه و مردانه

لوازم برقی آرایشی یکی از الزامات اصلی هر فرد برای سلامت و زیبایی شخصی می‌باشد که به دلیل تنوع زیاد محصولات انتخاب صحیح شاید کمی دشوار باشد. این روزها لوازم شخصی برقی، نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند و زندگی را برایمان آسان‌تر کرده‌اند. از این جهت اگر قصد خرید بهترین مارک لوازم برقی آرایشی را دارید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید؛ چرا که در ادامه مقاله راهنمای خرید لوازم برقی آرایشی زنانه و مردانه را برایتان فراهم کرده‌ایم تا خرید آسان و حتی مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه کنید.

لیست لوازم برقی آرایشی

در این بخش می‌خواهیم لیست لوازم برقی آرایشی را برایتان قرار دهیم تا خرید آسان‌تر و بهتری را تجربه کنید. همچنین در صورتی که می‌خواهید با بهترین مارک لوازم برقی آرایشی آشنا شوید، در ادامه مقاله با برندهای معروف و ویژگی هر یک بیشتر و بهتر آشنا شوید.

1.  سشوار + نکات خرید سشوار

قطعا در راهنمای خرید لوازم برقی آرایشی زنانه و مردانه، سشوار اهمیت بیشتری خواهد داشت. اما پیش از خرید سشوار باید به چند نکته توجه کنید. سشوار به دو دسته خانگی و سالن تقسیم می‌شود. معمولاً قدرت سشوار سالن بیشتر از سشوار خانگی خواهد بود؛ چرا که در طول روز بارها از این دستگاه استفاده می‌شود.

بنابراین ویژگی یک سشوار خوب و استاندارد چیست؟ اول از همه باید بدانید که قدرت سشوار اهمیت زیاد دارد. قدرت سشوار که با علامت W  یا وات روی جعبه دستگاه نشان داده می‌شود، نشانگر سرعت سشوار در خشک کردن مو و میزان سرعت باد سشوار است. بنابراین هرچه میزان قدرت سشوار بیشتر باشد، احتمالا آن قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

دومین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، بدنه سشوار است. این روزها بیشتر سشوار سرامیک و تورمالین مورد توجه سازندگان و خریداران قرار گرفته است. فناوری سرامیک به کنترل میزان دمای شسوار کمک می‌کند تا باد به طور یکنواخت پخش شود. اما تکنولوژی تورمالین کمی متفاوت است؛ چرا که تورمالین کمک می‌کند مو خشک شود، اما مانع از بین رفتن رطوبت موها می‌شود. در این صورت موها رطوبت طبیعی خود را حفظ می‌کنند و خشک و وز نمی‌شوند.

سومین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، دکمه خنک کننده سشوار است. باد خنک سشوار کمک می‌کند تا موها حجیم شوند و حتی وز نکنند. نکته دیگری که باید پیش از خرید سشوار به آن توجه کنید، لوازم جانبی سشوار است. سری دهنده سشوار، دیسپانسر سشوار، پخش کننده هوای گرم، شانه و… جزو لوازم جانبی سشوار هستند که باید همراه با سشوار فروخته شوند.

۲. برس حرارتی مو و راهنمای خرید آن

صاف کردن مو یک کار دشوار به‌نظر می‌رسد. اما در صورتی که از یک دستگاه مناسب استفاده کنید، موهایتان در عرض چند دقیقه کاملاً صاف و به اصطلاح شلاقی می‌شود. با این حال، پیش از خرید برس حرارتی که یکی از لوازم برقی آرایشی اصلی می‌باشد باید به چند نکته توجه کنید. اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، میزان درجه حرارت قابل تنظیم دستگاه است.

به بیان دیگر، واقع دمای دستگاه باید قابل تنظیم باشد تا شما بهترین دما را متناسب با جنس موهایتان انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است موهایتان با دمای ثابت دستگاه صاف نشود یا حتی بسوزد. دومین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، اندازه برس حرارتی مو است. معمولاً برس حرارتی بزرگ مناسب موهای پرپشت و بلند خواهد بود. اما در صورتی که موهایتان کوتاه و کم حجم است، بهتر است برس حرارتی کوچک‌تری انتخاب کنید.

برخی از برس‌های حرارتی جدید، همانند سشوار تنظیم باد دارند. یعنی شما می توانیم فقط از دمای برس حرارتی مثل اتو مو یا از باد برس حرارتی مثل سشوار یا از هر دو ویژگی به طور هم‌زمان بهره‌مند شوید. این ویژگی کمک می‌کند تا سریع‌تر موهایتان را صاف کنید.

۳. دستگاه فر کننده مو و ویژگی‌های آن

در گذشته دستگاه فر کننده مو به بابیلیس معروف بود، اما این روزها همه می‌دانند که بابیلیس نام یک برند تولیدکننده لوازم شخصی برقی است. معمولاً دستگاه فر کننده مو از یک فلز تشکیل شده که تماس مستقیم آن با مو، باعث فر شدن موها می‌شود. از این جهت بهتر است سراغ دستگاه فر کننده مو جدید و مدرنی بروید که دمای فلز و دستگاه قابل تنظیم باشد. در این صورت آسیب بسیار کمتری به موهایتان توسط لوازم برقی آرایشی وارد می‌شود و موهای ضخیم نیز به راحتی با حرارت دستگاه فر می‌شوند.

۴. اتو مو + راهنمای خرید

اتومو، نحوه صاف کردن موها را راحت‌تر کرده است. با این حال شما باید برای افزایش سلامت موهایتان حتماً باید نکاتی را پیش از خرید اتو مو بدانید. در صورتی که موهای ضخیم و بلندی دارید، حتماً اتو مویی با صفحه پهن و بزرگ تهیه کنید. اما اگر موهایتان کوتاه و تار موهایتان نازک است، اتو مویی کوچک با صفحه باریک بخرید.

پیش از خرید اتو مو باید بدانید که هر یک از این دستگاه‌ها جنس صفحه متفاوتی دارد. بهترین اتو مو همراه با صفحه سرامیکی است که آسیب کمتری به موها می‌رساند و به راحتی موها را صاف می‌کند. همچنین اگر به سلامت موهایتان اهمیت می‌دهید، حتما اتومو با درجه حرارت قابل تنظیم تهیه کنید. در واقع ممکن است دمای زیاد باعث سوختن موهای نازک شود و دمای کم، موهای ضخیم را صاف نکند؛ بنابراین تنظیم درجه دما اهمیت زیادی خواهد داشت.

برخی از دستگاه‌های صاف کننده مو، بدون نیاز به برق هستند و بهتر است بدانید که اتو موهای بدون سیم و شارژی، قدرت کمتری نسبت به اتو موهای برقی دارند. از این جهت شما باید پیش از خرید به این نکات نیز توجه داشته باشید تا هزینه‌تان هدر نرود و بهترین خرید اتومو را تجربه کنید.

۵. ماشین ریش تراش و ویژگی‌های آن

ماشین ریش تراش، یکی از مهم‌ترین لوازم برقی آرایشی برای آقایان است. معمولاً بسیاری از دستگاه‌های اصلاح صورت و بدن قیمت نسبتاً بالایی دارند، از این جهت حتماً باید پیش از خرید ماشین ریش تراش براون یا برندهای دیگر، به چند نکته توجه داشته باشید.

یکی از نکاتی که باید پیش از خرید ماشین ریش تراش به آن توجه کنید، نام برند دستگاه است. در صورتی که ماشین ریش تراش با برند متفرقه یا ناشناس تهیه کنید، ممکن است به سرعت خراب شود و پولتان به هدر برود. ماشین ریش تراش باید قدرت بالایی داشته باشد و البته به سرعت نیز شارژ شود‌.

در صورتی که میزان شارژ ماشین ریش تراش کُند باشد، ممکن است شما نتوانید به سادگی با این دستگاه کار کنید. بهتر است دستگاهی تهیه کنید که زیر آب نیز نسوزد و خراب نشود. بهترین دستگاه ریش تراش باید به گونه‌ای باشد که به صورت دستی و حتی اتومات تمیز شود.

۶. اپیلاتور +  راهنمای خرید

اپیلاتور یک دستگاه برای از بین بردن موهای زائد بدن است. در واقع اگرعلاقه‌ای به ژیلت، لیزر یا وکس ندارید، بهترین دستگاه خانگی از بین بردن موهای زائد، اپیلاتور خواهد بود. دستگاه اپیلاتور به سه نوع چرخشی، موچینی و سیمی تقسیم می‌شود. توصیه می‌کنیم پیش از خرید اپیلاتور باید به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید.

پیش از خرید اپیلاتور، حتماً باید به تعداد، موچین‌ها یا تیغه‌های دستگاه، توجه کنید. هر چقدر میزان موچین یا تیغه‌های دستگاه بیشتر باشد، از بین رفتن موهایی که کنار هم قرار دارند، آسان‌تر خواهد بود. دومین نکته که باید به آن توجه کنید، سرعت حرکت اپیلاتور است. هرچه سرعت حرکت اپیلاتور بالاتر باشد، میزان درد کمتر و سرعت از بین رفتن موهای زائد بیشتر خواهد بود.

سعی کنید اپیلاتوری تهیه کنید که لوازم جانبی به همراه داشته باشد. برای مثال شما بتوانید تیغه‌های اپیلاتور را برای از بین بردن موهای پا یا موهای صورت تغییر دهید. برخی از اپیلاتورها ضد آب هستند و برخی دیگر نباید با آب تماس داشته باشند. از این جهت شما باید با توجه به نیازتان آن را تهیه کنید. برخی از دستگاه‌های اپیلاتور شامل یک محفظه یخ هستند که میزان درد را کاهش می‌دهند. همچنین در صورتی که صدای اپیلاتور شما را آزار می‌دهد، حتماً دستگاهی با صدای آرام‌تر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *